طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    آموزش اندروید | توسعه دهندگان شهر

    پلتفرم و محیط های برنامه نویسی اندروید

    پلتفرم و انواع محیط های برنامه نویسی اندروید

    پلتفرم چیست؟

    کلمه پلتفرم یکی از آن کلمه هایی است که اکثر افراد در مفهوم آن مشکل دارند. به این دلیل که گاهی به اشتباه به جای سیستم عامل، از این کلمه استفاده می شود. در حقیقت مفهوم و کارکرد بسیار نزدیک این دو بخش، باعث به وجود آمدن این اشتباهات شده است. پلتفرم در زبان فارسی به سکو ترجمه می شود. در تعریف تئوری، پلتفرم به مجموعه ای از سخت افزار، نرم افزار و سیستم عامل (که خود سیستم عامل هم عضوی از نرم افزار است) گفته می شود. برای معرفی هر کالا یا محصول، ممکن است به سکو های اختصاصی و منحصر به فرد احتیاج داشته باشیم. پلتفرم یا سکو، در دنیای نرم افزار ها هم دقیقا به همین شکل عمل می کند.

    انواع محیط برنامه نویسی اندروید IDE

    یک محیط برنامه نویسی مجموعه ای از نرم افزارهای که معمولا شامل ویرایشگر کد برنامه ، کامپایلر ،دیباگر و در نهایت رابط گرافیکی هستند را در یکجا جمع کرده و در اختیار برنامه نویس قرار داده است .

    جذاب ترین محیط های برنامه نویسی

    Android studio اندروید استودیو
    Eclipse ای کلیپس
    Xamarin زامارین
    B4A بیسیک فور اندروید
    Unity

    پایتون

    اندروید استودیو

    وقتی صحبت از برنامه نویسی اندروید می شود اولین محیطی که در ذهن تداعی می شود محیط برنامه نویسی اندروید استودیو می باشد. اندروید استودیو را می توان رسمی ترین محیط برنامه نویسی اندروید خواند. اندروید استودیو توسط شرکت بزرگ گوگل ساخته شده است و تمام اسناد رسمی به آن ارجاع داده می شوند. می توان گفت اندروید استودیو، بیشترین پشتیبانی را دریافت می کند. طوری که به صورت تخصصی برای توسعه اندروید ساخته شده است و از حقم نگذریم کار شما را برای برنامه نویسی اندروید به شدت آسان می کند.

    ای کلیپس Eclipse

    نحوه ساخت اپلیکیشن اندروید با محیط ای کلیپس تقریبا شبیه اندروید استودیو می باشد. ای کلیپس یک محیط برنامه نویسی اندروید است که به شما اجازه می دهد با زبان جاوا و با استفاده از اس دی کا اپلیکیشن بسازید. راه اندازی آن مشابه اندروید استودیو و روند کار کردنشان با یکدیگر قابل مقایسه است. تفاوت اصلی محیط ای کلیپس و اندروید استودیو این است که ایکلیپس بصورت اختصاصی برای برنامه نویسی اندروید ساخته نشده بود و برای پلتفرم های دیگر و با زبان های دیگر هم به کار گرفته می شود. تجربه کار کردن با آن هم نشان می دهد که سرعتش مقداری پایین تر و حل مشکلات در آن دشوارتر می باشد. می توان گفت راه اندازی ای کلیپس تقریبا شبیه اندروید استودیو می باشد.

    زامارین Xamarin

    یکی دیگر از محیط های برنامه نویسی اندروید، محيط زامارین می باشد. زامارین یک محیط برنامه نویسی است که مایکروسافت مالک آن است و برای این منظور طراحی شده است که ساختن اپلیکیشن های میان پلتفرمی را آسان تر کند. (مثلا اپلیکیشن هایی که هم نسخه اندروید و هم نسخه آی او اس دارند.) به عبارت دیگر، شما می توانید یک برنامه اندروید را در زامارین بسازید و سپس آنرا به آسانی برای آی او اس و ویندوز هم منتشر کنید در حالی که از کد های یکسانی استفاده کرده اید. اگر شما از قبل به زبان سی شارپ تسلط دارید زامارین یکی از بهترین هاست و دیگر نمی خواهد وارد بحث یادگیری جاوا شوید و با کمترین زمان ممکن می توانید به زامارین مسلط شوید.

    بیسیک فور اندروید BFA

    بعضی وقت ها برای یادگیری برنامه نویسی اندروید نمی خواهیم با زبان جاوا روبرو شویم یکی از راه ها برای دوری از زبان جاوا، استفاده از محیط برنامه نویسی بیسیک فور اندروید می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، این مورد یک محیط برنامه نویسی اندروید است که به شما اجازه می دهد یک اپلیکیشن را بصورت پایه ای بسازید. اگر نمی خواهید زیاد درگیر برنامه نویسی شوید و به ساده ترین شکل ممکن کد نویسی کنید شاید گفت بیسیک بهترین گزینه ممکن است. این زبان برای کسانی که تازه کارشان را شروع کرده اند بسیار ساده و قابل دسترسی است. طوری که انگار در حال خواندن زبان انگلیسی هستید زیرا فرق زیادی با آن ندارد. همه چیز در این ابزار برای ساده و سریع بودن ساخته شده است .

    یونیتی Unity

    اگر هدف شما از یادگیری برنامه نویسی اندروید، نوشتن بازی های اندروید می باشد پیشنهاد می کنم تحقیقی در مورد موتور بازی یونیتی داشته باشید. یونیتی یک موتور بازی سازی و یک محیط توسعه برای ساختن بازی های چند پلتفرمی است. اگر میخواهید یک بازی بسازید که دارای فیزیک واقعی، تعداد زیادی از اشیاء، گرافیک سه بعدی، افکت های نورپردازی متحرک و غیره است، این مورد میتواند برای شما زمان زیادی را ذخیره کند و به کمکتان بیاید تا مجبور نباشید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.

    اگر می خواهید بازی ساده ای بسازید، توسعه آن با یونیتی به سادگی کشیدن و رها کردن چندین المان مختلف درون بازی است.

    پایتون Python

    پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و قدرتمند، که توسط خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ طراحی شده است. پایتون یک زبان اسکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هستش و این روزها می توانید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببینید. پایتون در دنیا به شدت همه گیر شده است. زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان شی گرا است و از ویژگی های پیشرفته شی گرایی مثل : وراثت، چند شکلی، سربارگزاری عملگر و … پشتیبانی می کند البته محیط های دیگری نیز برای توسعه برنامه های اندروید وجود دارد که از اشاره به آنها در این آموزش صرف نظر می کنیم.

    تجربه کاری :

    با تجربه شخصی که بنده توی برنامه نویسی به دست آوردم توصیه می کنم از محیط اندروید استودیو استفاده کنین. بهتر از همه محیط ها اون محیطی هست که توسط خود کمپانی اندروید ساخته شده است. به هر حال اونا بهتر می دونن درون اندروید چه خبره.

    ویژگی های اندروید استودیو :

    توسط خودشون ساخته شده

    پشتیبانی زیادی داره

    انعطاف پذیره

    راحت و آسونه

    کوتاه ترین مسیر ها رو برای هدف مشخص داره

    قالب های آماده زیادی داره

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟